Att det är vanligt med reklam i dagens samhälle kan vi nog alla konstatera utan några tvivel. För vart vi än vänder oss idag så ser vi antingen en reklamskylt på bussen, husväggen eller på busshållplatsen. Det går liksom bara inte att undvika. När vi sedan går in så stöter vi, konstigt nog, på ännu mer reklam än när vi befann oss utanför husets väggar.

För så fort vi sätter på TV:n eller går ut på nätet, så är den där igen. Reklamen.  Det råder ingen tvekan om att det är många företag där ute som vill bli sedda och hörda till nästan vilket pris som helst. Och frågan vi alla ställer oss är givetvis huruvida detta knepet verkligen fungerar? Kommer vi verkligen att köpa den där delicatobollen endast på grund av att vi har sett den på en busshållplats? Eller blir vi sugna på Magnum bara för att tjejen i reklam verkar njuta så mcyket?

Det rä många frågor man har kring reklam, oavsett om det så handlar om vanlig traditionell presentreklam eller den vi dagligen ser på TV. För alla har ju samma syfte, eller hur? Nämligen att tjäna så mycket pengar så möjligt på sina produkter.