Vi människor svämmas över av reklamen. Det som förut sågs som spännande, tv-reklam, har nu fått byta plats med direktreklamen.

2509744-post-ladaVi kan läsa om att tryckerierna går på högvarv samt att det ständigt ställs högre och högre krav på den direktreklam som produceras. För vi är inne i en tid då direktreklam inte längre är osexigt utan den reklam som det är enkelt att mäta och även som kan ge en kreativ höjd om vi tänker till. Enkla adressetiketter som är tryckta med rätt text och design kan bringa in många kronor till företaget – och man kan mäta det!

Direkt till målgruppen

När det kommer till reklam så vill man att ens målgrupp ska se vad man har att säga – det är precis vad som händer när det kommer till direktreklam då man får reklamen med sig hem. Då gäller det att vara utformad på ett smart sätt så att mottagarna blir nyfikna och väljer att ta till sig budskapet. Gör de inte det har man förlorat en potentiell kund och man ser det sedan i sina mätningar att det inte riktigt gick som man hade tänkt sig.

Ingen reklam tack!

Skylten där det står att man inte vill ha någon reklam är en skylt en kan se på var och varannan dörr och brevlåda. Den skylten är det bara att respektera. Förutom en skylt kan man även välja att gå med i NIX-registret. Men då stänger man sig ute från många bra erbjudande. För det är precis vad reklam handlar om: att underlätta för konsumenten och visa varor och tjänster man tror de skulle ha nytta utav. I dag finns det 45 000 adresser som är anmälda i detta register och som står utanför reklamens värld. Då direktreklamen är framtiden kan man undra hur länge dessa människor vill och kan stå utanför.