I en värld där vi hänger allt mer och mer online är det viktigt att som företag förstå den biten och vara riktigt vassa för att nå sina kunder. Detta är en för många företag ny värld och de flesta har inte så stor koll på vad de ska förvänta sig samt vilket ton de ska utstråla till kunderna. Vad du kan göra som företag är att dels kolla mot dina konkurrenter. Och dels att verkligen förstå vikten av målgruppen. När det kommer till onlinemarknadsföring är detta en relativt ung bransch och där det finns många snabba poäng och pengar att plocka om du spelar dina kort rätt. Om man tar ett exempel som Fyndiq som är ett ungt nätvaruhus och som satsar stenhårt på sin marknadsföring när det kommer till sociala medier och på nätet över lag så kan vi se bara genom att de tar hand om sina Facebook-sida på ett perfekt sätt då de interagerar med kunderna och gör uppdateringar ständigt.

”Välkommen till Fyndiq.se – fyndvaruhuset på nätet som varje dag är fullt av nya överraskningar! Glöm allt vad köer och att passa öppettider heter, vi har öppet för dig 24 timmar om dygnet var du än befinner dig! Välkommen in!”

Detta var ett utdrag från deras Facebook och med bara denna text får vi en känsla om vad de är för företag vi hamnat hos. Varför det är viktigt för företag, både de som sysslar med internethandel men även andra, är att om du inte syns på nätet så finns du inte. Och tyvärr så är det ofta. Detta då många människor börjar med en googling. Bara genom att lägga ner lite tid så kommer du se att det lönar sig långsiktigt. Och har du ett företag är det väl ett långsiktigt perspektiv som man ska sträva mot?