Alla produkter är inte så lätta att marknadsföra i traditionella kanaler. Om man ska sälja något som är lite genant för en kund att köpa i butik har man både en vinning och ett problem i och med detta. Det är en fördel att kunden istället vänder sig till en onlineshop för att bespara sig själv skammen. Men det är en nackdel att man fortfarande behöver redovisa produkterna i fråga på ett visuellt och till och med detaljerat sätt, utan att det för den sakens skull får se oseriöst ut.

Ta exempelvis något som glidmedel eller sexleksaker, som faktiskt säljs på en så förtroendeingivande och allmänt vedertagen plats som Apoteket. Det är knappast särskilt lätt att försöka vara återförsäljare av den sortens sexuella produkter, även om det är på nätet. Köparna kommer ändå vilja ha en bild (eller flera) och om man ska skapa en hemsida med den sortens bilder så ser det kanske lätt oseriöst ut.
Det här är en intressant – men möjlig att skapa – balansgång som flera webbshoppar behöver ta i beaktning.