Konkurrensen hårdnar och konsumenterna blir mer och mer medvetna om deras makt. Detta gör att företag får svårare att stick ut. Och, att säga att ”all publicitet, är bra publicitet” stämmer faktiskt inte. Det handlar om att vi ska försöka att synas rätt och i rätt medium. Många lägger allt sitt krut på att synas på de stora ytorna på stan i form av utomhusreklam och i print. Men, genom att blicka in i den egna butiken och se vad man kan göra för förbättringar och lyfta upp varumärket så kommer man en lång väg. Allt inom profilkläder finner ni på Relationreminder som tar fram snygga kläder så ni kan visa upp er på rätt sätt. Det skapar ett intryck av seriositet och ni kan även trycka upp olika tröjor med erbjudanden på som personalen kan gå omkring med.

Butiksplanering

Profilkläder är en del i att skapa rätt stämning i en butik. Men, det handlar även väldigt mycket om att planera butiken rätt så kunderna så lust att shoppa – och gärna shoppa saker som de inte tänkt på, men som de utan att tänka lägger ner i korgen för det ” kan vara bra att ha” Det är inte en tillfällighet att IKEA har planerat sina butiker som en labyrint med billigt i början och i slutet – vilket även är populärt hos mataffärer.

”Ungefär 60-70 procent av alla köp är impulsköp. Här finns ingen skillnad mellan män och kvinnor. Bortsett från att mannen har lättare att falla till föga när barn är med och pekar på något lockande.”