På grund av den stora konkurrensen som idag råder mellan många företag så har det blivit allt viktigare med reklam och annonser. Det räcker inte längre att sätta in en annons i en tidning för att människor ska få nys om att ditt företag finns. Idag gäller det att välja rätt plattform för din reklam och se till att den når ut till helt rätt klientel för din affärsidé eller vara.

Reklam och annonser

Allt fler väljer att satsa på online marknadsföring eftersom i princip allt i vårt samhälle idag sker via internet. Här finns det forum, mötesplatser, hemsidor med all information man kan behöva om både företag, länder eller annat. Här betalar vi våra räkningar, deklarerar, söker information, arbetar, lyssnar på musik, studerar och shoppar. Det är på grund av detta inte ett dugg konstigt att det här är den viktigaste plattformen för reklam idag.

Dessutom gör vi allt mer reklam för oss själva nu för tiden. På sidor som Facebook och Instagram kämpar människor dagligen med att framstå som både lyckliga, smarta, ”rätt”, spännande, snygga och lyckligt lottade. Varje dag får vi en inblick i andra människor liv genom statusuppdateringar, bilder och incheckningar. Frågan är hur mycket av denna bild som verkligen stämmer och hur mycket som är genomtänkt eller fabricerat just av den anledningen att man blir granskad av andra?

Ett mer neutralt sätt att uttrycka sig, utan att för den sakens skull behöva dela med sig av varenda tanke eller minut av sitt privatliv, kan vara med hjälp av t-shirts. T-shirts kommer i alla olika typer av utföranden och kan säga väldigt mycket om personen som bär den. Man kan med hjälp av en t-shirt uttrycka politiska åsikter, musiksmak, humor, sexualitet, intressen eller kreativitet. En t-shirt känns som ett mer naturligt sätt att uttrycka sig och visa främlingar en liten del av vem man är, än att på internet låta människor ta del av hela ditt liv. När det kommer till reklamen om oss själva så gäller det att tänka en gång extra innan man lägger upp bilder, filmer, tankar eller information, så att det inte helt plötsligt har gått alldeles för långt.